1. Przygotowanie lekcji
– czy poprawnie określono cele lekcji?
– czy konspekt umożliwia ich realizację?
– czy przygotowane materiały odpowiadają wyznaczonym celom?
2. Przebieg lekcji
– Czy instrukcje nauczyciela były jasne i czy sprawdzano ich zrozumienie przez uczniów?
– Czy uczniowie byli aktywni podczas lekcji?
– czy nauczyciel miał kontakt z klasą i czy potrafił doprowadzić do interakcji?
– Czy nauczyciel potrafi otrzymać dyscyplinę podczas zajęć?
– Czy stosowano właściwe techniki poprawy błędów?
– Czy zachowano właściwe proporcje czasu wypowiedzi nauczyciela i uczniów?
– Czy nauczyciel nawiązał do poprzedniej lekcji czy poprawnie wprowadzał nowy materiał?
– Czy zastosowano różnorodne techniki wyjaśniania?
– Czy wykorzystano odpowiednio środki dydaktyczne?
– Czy tempo zajęć było dostosowane do możliwości uczniów?
– Czy zadbano o różnorodność ćwiczeń?
– Czy nauczyciel zachowywał się swobodnie i naturalnie, czy jego gestykulacja i przemieszczanie sie po klasie było celowe?
– Czy nauczyciel mówił dość głośno?
– Czy zostały uwzględnione główne fazy lekcji, czy przewidziano pracę domową?
3. Poprawność językowa nauczyciela
– Czy nauczyciel pisze poprawnie na tablicy?
– Czy ma poprawna wymowę?
– Czy nie popełnia innych błędów językowych?
4. Podsumowanie lekcji
– Czy cele zostały zrealizowane?
– Które zachowani uczniów wskazują na to, że cel został zrealizowany?
– Czy język polski był celowo użyty i niezbędny?
– Czy język obcy był językiem komunikacji?
– Ogólne wrażenie.