Sześć zasad, którymi rzadzą się przyczepne koncepcje

Przyczepny= zrozumiały, zapadający w pamięć oraz skutecznie zmieniający sposób myślenia lub zachowania.

Co zrobić, aby przekazywane przez nas informacje były PRZYCZEPNE?

Przytoczę  zasady skuteczności przekazu informacji podane przez braci Chip i Dana Heatha:

Zasada 1

Postaraj się, aby przekaz był prosty i jasny. PROSTY = ZAWIERAJĄCY JĄDRO + ZWIĘZŁY

Zasada 2

Nadaj wypowiedzi nieoczekiwany charakter. ZAINTERESUJ.

Zasada 3

Bądź konkretny.

Zasada 4

Bądź wiarygodny.

Zasad 5

Odwołuj się do uczuć.

Zasada 6

Przytaczaj anegdoty.

Autor

Małgorzata Ostrowska

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, ekspert d.s oświaty, wykładowca uczelni wyższych na studiach podyplomowych i magisterskich, promotor prac magisterskich,autor programów studiów podyplomowych i kursów z organizacji i zarządzania oświatą, oraz pedagogiki, edukator, coach, z- ca dyrektora w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Przemyślu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *